یک توله پلنگ بر اثر برخورد با خودرو در کیاسر از بین رفت

۸ آبان ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه خبری نیشانیوز رییس اداره پارک ملی کیاسر در این باره گفت: ساعت ۱۸/۳۰ پس از تاریک شدن هوا، یک خودروی سواری در ابتدای جاده شهرک صنعتی نرسیده به شهر کیاسر با یک توله پلنگ حین عبور از عرض جاده برخورد نموده و منجر به مرگ این گونه ارزشمند شده است.

 

 

 

سیدجلال موسوی اظهار داشت: پس از این حادثه به دنبال تماس تلفنی اهالی منطقه بلافاصله نیروهای این اداره عازم محل مورد شدند اما برخورد خودرو با سر و آسیب از ناحیه جمجمه، منجر به مرگ توله پلنگ در همان لحظات اولیه شده بود.

این توله پلنگ به لحاظ جنسیت نر و حدودا دو ساله بوده است.

راننده خودرو که بر اساس اظهارات شاهدان یک پاترول بوده است پس از این حادثه توقف نکرده و متواری شده است.

لاشه توله پلنگ جهت بررسی بیشتر به اداره پارک ملی کیاسر و سپس به اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران منتقل شده است.

 

نظرات (0) کلیک ها: 3173

پایگاه خبری نیشا نیوز: بر اساس اطلاعات دریافتی از مازندران اولین گروه از قوهای مهاجر بعد از ظهر امروز وارد شهرستان سرخرود شدند.

تعداد افراد این گروه که پیشقراولان قوهای مهاجر در سال جاری هستند ۶۸ قوی فریادکش بوده است.

قوها امسال نیز همزمان با سال گذشته وارد سرخرود شده اند و این در حالی است که شالیزارهای منطقه کاملا آماده و پوشیده از آب نیست.


نظرات (0) کلیک ها: 472

در بحث بررسی رسانه‌ها اصلی وجود دارد مبنی بر اینکه آنچه رسانه‌ها ارائه می‌دهند همیشه تصویری از واقعیت است نه خود واقعیت و این تصویر با توجه به زاویه دید و نگرش رسانه دست‌خوش تغییری می‌شود که ما آن را روایت خاص آن رسانه از واقعیتی عینی می‌نامیم.

این تفاوت روایت از واقعیت نه‌تنها در رسانه‌ها، بلکه به‌طور ناخودآگاه در افراد نیز وجود دارد و هر فرد با توجه به پیش زمینه‌ها، شرایط و نگرش خود، واقعیت عینی را دچار تفسیر می‌کند.

در فضای اینترنت به‌دلیل گستردگی و دوسویه بودن تعامل میان تولیدکننده خبر و مصرف‌کننده آن، بیننده مصرف‌کننده صرف نیست و به ابزار تولید دسترسی دارد.

این اتفاق دو پیامد به‌همراه دارد؛ اول؛ تولیدکننده شناخته شده نمی‌تواند روایت صرفاً یک‌سویه از واقعیت داشته باشد. دوم؛ هر مصرف‌کننده یک تولیدکننده بالقوه است که می‌تواند به تولید و نشر مطلب بپردازد.

متاسفانه در جامعه ایران و در قشری که با تکنولوژی ارتباطی، به‌وی‍ژه اینترنت در ارتباط هستند، باوری به‌صورت پیش‌فرض شکل گرفته که طی آن هر مطلبی که به تعداد بیشتری در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود، صادق است و تعداد زیاد اشتراک‌گذاری دلیلی است بر صدق آن.

حال این مطلب از سوی منبعی شناخته‌شده منتشر شود یا خیر، منبعی مشخص برای آن وجود داشته باشد یا خیر و حتی منطقی باشد یا خیر مهم نیست بلکه مهم تعداد اشتراک‌گذاری و گسترش آن مطلب است و با این شرایط هر کس که با تعداد بیشتری از افراد در تعامل باشد، خود یک بنگاه خبرپراکنی نامعتبر است.

با آگاهی به این مسئله که بیش از 40 درصد از اشخاصی که در اینترنت به جست‌وجو می‌پردازند کمتر از شش ماه سابقه آشنایی با اینترنت دارند و بدون آشنایی با منبعی مشخص به جست‌وجوی موارد مورد نیاز می‌پردازند، می‌توان تعداد زیاد قربانیان بالقوه شایعات را دریافت و شایعاتی که بازارشان در کشورمان بسیار داغ است.

با توجه به آمار 92 درصدی نفوذ اینترنت در مازندران، امکان رخ دادن این اتفاق بسیار زیاد و آگاهی‌سازی در آن ضروری است.

برای درک صحیح مقدار این آمار، کافی است آن را با آمار میزان نفوذ اینترنت در کل کشور که 53 درصد است مقایسه کنیم و به‌طور صحیح‌تر باید این‌گونه عنوان کرد، مازندران بیشترین میزان نفوذ اینترنت در جهان را دارد.

این آمار زمانی تعجب‌برانگیزتر می‌شود که بدانیم از جمعیت 3 میلیون نفری مازندران، 46 درصد ساکنان روستاها هستند که درصد نفوذ اینترنت در آنها حداقل 82 درصد است.

به‌عبارتی نفوذ اینترنت در روستاهای مازندران از کشورهای ایالات متحده، فرانسه، آلمان و تمام کشورهای ساکن قاره‌های آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا بیشتر است!

همین مسائل مازندران را به بازاری داغ برای سوءاستفاده‌های آگاه یا غیرآگاه از اینترنت تبدیل کرده که یکی از این موارد بازار همیشه پر مخاطب شایعه است.

اصولاً شایعه یک اتفاق نسبتاً رایج اجتماعی است که به‌صورت نه‌چندان گسترده و دهان به دهان نقل می‌شود ولی گستردگی اینترنت و مستعد بودن فضای آن برای ایجاد و گسترش شایعه، آن را به یک اتفاق مرسوم با ابعادی گسترده تبدیل کرده است.

قسمتی از مشکل معطوف به نقص در روند ساماندهی فضای اینترنت است ولی مشکل بزرگ‌تر نگرش مخاطبان است، مخاطبی که نه‌تنها شیوه صحیح بهره بردن از اینترنت را نمی‌دانند، بلکه بعد از مواجه شدن با یک شایعه بدون تحقیق در باب آن گویی چیزی را کشف کرده که دیگران از آن بی‌خبرند، دچار شگفتی شده و به انتشار آن می‌پردازد.

این اتفاقی است که به سبب آن ناگهان شایعاتی عجیب در فضای اینترنت زاده می‌شوند، تلفن‌های همراه را طی می‌کند، جامعه را در بر گرفته و باعث وقایعی گاه تلخ می‌شوند.

باید بدانیم همیشه شایعات چند ویژگی بارز دارند؛ نخست خبری در مورد مسائل بسیار پراهمیت می‌دهند و دوم یا کاملاً در راستای خواست عمومی مردم هستند یا کاملاً متضاد آن و به این دلیل شگفتی ایجاد می‌کنند و در نهایت سوم، هیچ منبع موثقی آنها را تایید نمی‌کند و در آخر همیشه در پرده‌ای از ابهام هستند.

فراموش نکنیم پذیرش شایعات، نشانه زودباوری، بی‌اطلاعی و نوعی توهین به خود ما است.

===============

یادداشت از مانی محرابی

نظرات (0) کلیک ها: 1025

دکتر ساناز اشکان روانشناس تربیتی اظهار داشت: یکی از علل ناتوانی دانش‌آموزان در کسب موفقیت امتحانی، اضطراب یا به عبارتی دلشوره و دلهره شدید از امتحان است که به صورت مشغله ذهنی در مورد ناتوانی در جواب‌دهی به سؤالات امتحانی با وجود مطالعه کافی ایجاد می‌شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اضطراب در امتحان به نوعی با آسیب به سیستم عصبی همراه بوده که نتیجه آن عدم یادآوری مطالب خوانده شده است.

وی افزود: اضطراب به صورت نسبی و در حد سازنده می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا موقع امتحان مطالب را به یاد آورند اما وقتی این اضطراب تشدید می‌شود و با تشویش و ارزیابی مداوم دانش‌آموز از عملکرد خود در امتحان همراه باشد مشکل‌آفرین خواهد بود.

اضطراب امتحان می‌تواند گاهی با شکایت‌های جسمی مانند دل‌درد یا حالت تهوع همراه باشد و دانش‌آموز مدام تصوراتی مبنی بر عدم موفقیت در امتحان داشته باشد.

این مشاور و روانشناس خانواده تصریح کرد: به طور کلی علل اضطراب مربوط به خود دانش‌آموز، والدین و معلمان است برخی دانش‌آموزان کمال‌گرا، رقابت‌طلب و برتری‌طلب هستند و این موضوع می‌تواند موجب اضطراب آنها شود همچنین تغذیه نامناسب به ویژه عدم صرف صبحانه می‌تواند موجب افت قند خون، کم‌خونی و در نهایت عدم یادگیری و یادآوری مطالب شود.

وی افزود: مادران و پدران باید توجه داشته باشند که اضطراب عملکرد روزمره ‌آنها می‌تواند به فرزندانشان منتقل شود و بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر بگذارد. همچنین انتظار بیش از حد از فرزند و مقایسه‌های نادرست با همسالان می‌تواند عامل ایجاد تشویش و دلهره در دانش‌آموزان باشد.

این روانشناس تربیتی گفت: ایجاد رقابت بین دانش‌آموزان و عدم آموزش برنامه‌ریزی صحیح جهت مطالعه می‌تواند دانش‌آموز را مضطرب کند، بهتر است در صورتی که دانش‌آموز دچار اضطراب مشکل‌آفرین است برنامه تغذیه او بررسی شود. همچنین بهتر است اولیای مدرسه راهنمایی‌های لازم در مورد سؤالات مبهم را در ابتدای جلسه امتحان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید سبک یادگیری و نحوه مطالعه خود را طی سال تحصیلی کشف کنند و از تغییر سبک خود شب امتحان بپرهیزند.

این مشاور و روانشناس خانواده اظهار داشت: بهتر است موقع امتحان ابتدا به سؤالات آسان‌تر پاسخ داده شود همچنین خودداری از مطالعه شب امتحان و خواب کافی می‌تواند در کاهش اضطراب امتحان مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزی که اضطراب بیش از حد دارد باید روز قبل از امتحان در محل اجرای امتحان حاضر شود و در صورت امکان بر روی صندلی امتحانی به مرور مطالب درسی بپردازد همچنین پیشنهاد می‌شود معلمان برای از بین بردن ترس دانش‌آموزان، امتحانات کلاسی بدون نمره برگزار کنند و در پایان نیز تأکید می‌شود والدین از مقایسه فرزند خود با همسالان بپرهیزند.

نظرات (0) کلیک ها: 875

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد

آموزش زبان چینی در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران گفت: در صورت همکاری طرف چینی، آموزش زبان چینی در دوره‌های کوتاه‌مدت از طریق مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

 رئیس دانشگاه مازندران

 

به گزارش خبرگزاری نیشا نیوز از بابلسر به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، حجت‌الاسلام علی‌اصغر آقمشهدی در دیدار با اعضای دانشگاه گوآنژو چین در دانشگاه مازندران اظهار داشت: دانشگاه مازندران به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی استان، دارای 12هزار دانشجو و شامل 12 دانشکده است که غیر از گروه کشاورزی بقیه رشته‌ها در این دانشگاه وجود دارد.

 

وی افزود: امروزه کشورهای جهان نمی‌توانند دور خودشان را دیوار بکشند بلکه نیاز به ارتباط با سایر کشورها دارند این امر در تمام جنبه‌های زندگی بشری وجود دارد.

 

رئیس بزرگترین دانشگاه مازندران با اشاره با اینکه دانشگاه‌ها به عنوان جزئی از جامعه بشری نیاز به  ارتباط با دانشگاه‌های سایر کشورها دارند، اذعان داشت: دانشگاه مازندران از داشتن روابط با دانشگاه‌های سایر کشورها استقبال می‌کند.

 

آقمشهدی با اشاره به سفر به آستراخان روسیه گفت: حدود یک‌ماه قبل در اجلاس روسای دانشگاه‌های حاشیه دریا خزر در روسیه حضور داشتیم که نتیجه این دیدار، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های عضو بوده است.

 

وی تصریح کرد: ما از داشتن ارتباط با دانشگاه گوانژو نیز استقبال می‌کنیم و امیدواریم دیدار شما از این دانشگاه نتایج و دستاوردهای خوبی را برای هر دو دانشگاه به همراه داشته باشد.

 

آقمشهدی در ادامه برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش زبان فارسی برای دانشجویان چینی در فصل تابستان اعلام آمادگی کرد و افزود: آمادگی داریم در صورت همکاری طرف چینی، آموزش زبان چینی را نیز در دوره‌های کوتاه‌مدت از طریق مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه برگزار کنیم.

 

نظرات (0) کلیک ها: 1082